Hoppa till innehållet

Startup-bolaget Dynamic Code vinner ny upphandling med Folkhälsomyndigheten

Dynamic Code vinner en ny upphandling för PCR-tester för Covid-19. Bolagets grundare Anne Kihlgren valdes till årets kvinnliga grundare på Di Digitals evenemang Female Founders i december.

Dynamic Codes grundare grundare Anne Kihlgren.
Dynamic Codes grundare grundare Anne Kihlgren.Foto: Jesper Frisk

Dynamic Code har haft ett avtal med Folkhälsomyndigheten sedan i våras kring PCR-tester för Covid-19. Under november och december genomför bolaget runt 30 000 PCR-tester per vecka, och med det nya avtalet utökas testerna till 50 000 tester per vecka. 

”Vi har ställt om vår verksamhet och investerar i att utöka både kapacitet och personal för att klara av det tryck som finns för covid 19-tester. Vi är glada för ett fortsatt förtroende från Folkhälsomyndigheten och är redo att hjälpa till med analys av PCR-tester så länge behovet finns”, säger Louise Nylén, vd för Dynamic Code.

Läs mer: Årets kvinnliga grundare står för 15 procent av covid-testen i Sverige

Dynamic Codes test detekterar alltid sker på flera olika ställen i viruset, vilket innebär att även om virus eller bakterier muterar så kommer metoden att upptäcka dem. Detta har visat sig vara högst relevant i och med den nya virusstam som nu upptäckts i Storbritannien.

Utöver covid-tester erbjuder Dynamic Code diagnostik med hälso- och dna-tester för bland annat halsfluss, glutenintolerans och klamydia, som säljs direkt till konsument och via vårdgivare. Bolaget har 40 anställda och sin bas i Linköping, där man även har sitt laboratorium.

”Vi ser stort intresse för vårt koncept från både konsumenter och partners såsom digitala vårdgivare, apotek och företagshälsovård. Så trots att den snabba tillväxt vi ser här och nu kommer att klinga av i takt med att pandemin avtar så ser vi med tillförsikt på framtiden och bärigheten i konceptet, säger Louise Nylén.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera