Taxitjänsten Uber planerar en nysatsning i Japan genom samarbeten med olika taxibolag. Det rapporterar Bloomberg.
Viktor Mölne
Text
Ubers försök att etablera sig på den japanska marknaden har inte fungerat. Därför vill bolaget nu göra ett nytt försök att växa på marknaden med hjälp av samarbeten med taxibolag. Det sa Ubers vd Dara Khosrowshahi på tisdagen enligt Bloomberg.
Den japanska taximarknaden omsätter omkring 16 miljarder dollar, motsvarande 128 miljarder kronor, om året.
”Jag såg Japan som en stor möjlighet och när jag frågade teamet varför vår japanska verksamhet inte var större började jag förstå vårt historiska tillvägagångssätt i Japan och ärligt talat var det ett sätt som inte fungerade”, sa Dara Khosrowshahi enligt Bloomberg.
”Enligt mig står det klart att vi måste närma oss med samarbeten i åtanke och i synnerhet ett samarbete med taxibranschen här som faktiskt har en väldigt stark produkt”, fortsatte han.
Innehåll från TelinkAnnons
Svenskt molnväxel bolag i framkant med AI teknik på vanliga mobilsamtal
I en tid då snabbhet och effektivitet är viktigt för företag introducerar Telink AI-lösningar som syftar till att förbättra affärsprocesser. Med artificiell intelligens i sitt arbetsflöde kan företag snabbare få insikter och minska tidskrävande administration.
Telinks AI-teknologi hjälper till med transkribering och sammanfattning av helt vanliga samtal, vilket ger en snabb översikt över huvudpunkterna i varje diskussion. Detta bidrar till att viktiga detaljer och insikter inte riskerar att missas, och underlättar snabb uppföljning och beslutsfattande.
– Artificiell intelligens optimerar arbetsprocesserna genom att automatisera vanliga uppgifter och behandla omfattande datamängder snabbare än tidigare. Detta gör att vi kan ägna mer tid och uppmärksamhet åt kreativa och strategiska initiativ, vilket leder till förbättrad effektivitet och innovation i alla typer av organisationer, säger Aziz Jdidi - vd, Telink.
Telink är kompatibelt med alla stora svenska teleoperatörer. Detta gör det lätt för företag att använda Telink oberoende av vilken teleoperatör de använder. Systemet är designat för att vara enkelt att installera och använda, vilket gör det möjligt för företag att snabbt integrera det i sin verksamhet.
Effektivisera CRM-system genom att automatiskt transkribera och lagra samtal
Telink inkluderar också verktyg för att effektivisera användningen av CRM-system. Genom att automatiskt transkribera och lagra samtal i relevanta kundprofiler, minskas behovet av manuellt arbete och företag kan hålla sin kundinformation aktuell och tillgänglig.
En annan funktion hos Telink är dess AI-assistent, som automatiserar skapandet av att-göra-listor och kalenderinbjudningar baserade på information från samtal och samtidigt uppdaterar CRM-systemet. Detta frigör tid för företagsledare att fokusera på strategiska mål istället för administrativa uppgifter.
Efter att ha upplevt brist av denna sorts verksamhetskritisk information tog vi initiativ till att samarbeta med Meetric, väletablerade inom transkriberingsteknologi i Skandinavien. Detta partnerskap ledde till utvecklingen och slutprodukten av Telink AI.
Med Telink kan företag förbättra sin produktivitet, beslutsprocesser och kundservice. Företag som vill effektivisera sin verksamhet kan dra nytta av Telink AIs funktioner för att uppnå bättre resultat och ökad lönsamhet.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare
Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.
Full tillgång till di.se med nyheter och analyser
Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev