Coronaeffekt: Hellofresh utfärdar omvänd vinstvarning
Coronaeffekt: Hellofresh utfärdar omvänd vinstvarning
Därtill var även januari och februari månader med starka tillväxttal.
Bolaget bedömer nu att intäkter och ebitda för kvartalet landar på 685-710 miljoner euro respektive 55-75 miljoner euro. Båda intervallen hamnar väl över analytikernas senast publicerade förväntningar, uppges det.
Hellofresh väljer att inte ändra sin guidning för 2020 på grund av osäkerheten som coronapandemin skapat för den globala ekonomin.
Läs mer: Tyska jätten intar Sverige – utmanar Kinnevik och Axfood
Bolaget släpper sin delårsrapport för första kvartalet den 5 maj.
Hellofresh lanserade sin matkasse i Sverige i höstas. Bolaget är här för att sno åt sig marknaden för livsmedelsinköp på nätet, i konkurrens med bolag som Linas Matkasse, Matsmart, Axfood-ägda Mat.se och Mathem.
Hello Fresh grundades 2011 av bland andra svenska Jessica Schultz, i dag partner på riskkapitalbolaget Northzone, och har tidigare haft Kinnevik och Rocket Internet som delägare.
Läs mer: Jessica Schultz är Sveriges mäktigaste kvinnliga riskkapitalist