Hoppa till innehållet

Dreams lanserar i Europa – samarbetar med fransk finansjätte

Sparappen Dreams lanserar i Europa genom ett samarbete med franska AXA Investment Managers. ”Vi gör detta under egen licens”, säger vd Henrik Rosvall.

Dreams grundare: vd Henrik Rosvall och Johan Hemminger.
Dreams grundare: vd Henrik Rosvall och Johan Hemminger.

Efter två år på den svenska marknaden inleder fintechbolaget Dreams nu ett strategiskt samarbete med franska AXA Investment Managers (AXA IM). Genom Dreams mobilplattform hoppas de två parterna utveckla nyskapande tjänster som ger Europa ett helt nytt sätt att spara och investera. AXA IM ingår i AXA Group som är det näst största finansbolaget i världen. 

”AXA IM är en perfekt partner för oss. De har stor lokal närvaro på flera intressanta marknader där vi ännu inte etablerat oss. Genom samarbetet kommer vi kunna erbjuda nya investeringssparformer som fram tills idag bara varit tillgängliga för några få, till nytta för alla användare på den europeiska marknaden”, säger Henrik Rosvall, vd på Dreams.

Vi ska lansera i Frankrike, Tyskland, Belgien, Spanien och Holland.

Dreams lekfulla sparapp används idag av 300 000 svenskar och norrmän. Man erbjuder bland annat fondsparande under varumärket ”Dreamsfonden” i samarbete med Ålandsbanken. 

”Vi når en bred målgrupp i Sverige och Norge. De som använder vår app sparar i snitt 1470 kronor mer per månad än de gjorde med sin vanliga bank. Vi hjälper folk att komma igång med sparandet, det är något bankerna inte gjort”, säger Henrik Rosvall, vd på Dreams.

Läs mer: Sparappen Dreams fyller på kassan – ruvar på nya fondsatsningar 

Sedan tidigare har Dreams samarbetat med Ålandsbanken och den norska finans- och försäkringskoncernen Storebrand.

”Men samarbetet med AXA gör vi under egen licens. Det gör att vi kan röra oss betydligt snabbare i vår expansion”, säger vd Henrik Rosvall.

Partnerskapet innebär att bolaget blir Dreams partner i kontinentala Europa samt köper 10 procent av Dreams. AXA IM blir även exklusiv leverantör av de nya fondtjänster som bolagen tillsammans tar fram inför utlandsetableringen.

”Vi ska lansera i Frankrike, Tyskland, Belgien, Spanien och Holland de närmaste åren. Vi växer fortfarande med 8-10 procent per månad i Sverige och ska ta detta ut i Europa.”

Läs mer: Avanza-avhopparens startup har gått från noll till en halv miljard på fyra år 

Som ett led i samarbetet startar AXA IM och Dreams (NTL) ett innovationslabb med mål att bedriva forskning på spar- och investeringsbeteenden hos millennials, samt utveckla konsumentnära produkter och tjänster.

“Vårt partnerskap med Dreams innebär en första milstolpe i vår strategi för att öppna nya digitala distributionskanaler. Med sin innovativa användarupplevelse är vi säkra på att Dreams kommer hjälpa millennials bättre förstå värdet av att spara och investera för att nå sina mål och skapa den framtid de önskar sig”, säger Joseph Pinto, Global operativ chef på AXA IM, i ett skriftligt uttalande.

Bland Dreams ägare kan nämnas Vitamin Well-grundaren Martin Randel, Kings medgrundare Thomas Hartwig, Collectrorgrundaren Lena Apler och powerparet Peter och Anna Settman. Även Storebrand och Ålandsbanken är delägare. 

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera