Hoppa till innehållet

Fortsatt rusning efter svenskduons exklusiva andningsmasker

Airinums andningsmasker har varit slut länge. Men snart får bolaget en ny leverans med tiotusentals masker, som ändå väntas ta slut snabbt. 

Airinums grundare Alexander Hjertström och Fredrik Kempe.
Airinums grundare Alexander Hjertström och Fredrik Kempe.Foto: Joey Abrait

Först skogsbränder i Australien och sedan coronautbrott.
Di Digital har tidigare rapporterat om den ökade efterfrågan av företaget Airinums designade andningsmasker som kostar upp till drygt 700 kronor. Men den senaste tiden har bolagets lager stått tomma.

”Det har varit snustorrt från mitten av februari”, säger bolagets vd Alexander Hjertström. 

I väntan på nya leveranser från tillverkningen i Kina har kunder kunnat skriva upp sig på en väntelista på Airinums hemsida. Varje dag har listan blivit längre, med brett intresse från hela världen.

”Det är en extremt tråkig situation, men det är nu vi verkligen behövs.”

I Kina är produktionen av maskerna åter igång, men bolaget räknar med vissa fortsatta utmaningar på logistiksidan. 

”I början av april får vi in mer produkter och sedan förhoppningsvis kommer nästa till början av sommaren. Vi gör vad vi kan med våra resurser för att få fram så mycket produkter som möjligt.”

Den nya leveransen innehåller tiotusentals andningsmasker, men de väntas ta slut på några dagar. Alexander Hjertström är dock glad åt lite aktivitet i företaget igen. 

”Det är inte kul att driva produktbolag utan produkter, speciellt inte när vi hela tiden får så fin feedback av människor som använder dem och som känner sig säkrare i dem. Senast i går så rockade fashionikonen Marc Jacobs vår mask på Instagram och Gwyneth Paltrow hade en när hon flög från London till Paris, sådana influerare driver ju ytterligare upp efterfrågan i sådana här tider.”

Läs även: Besökarna strömmar in till svenskans coronakarta

Innehåll från ToborrowAnnons

Så mycket bidrar EU med i stöd till svenska företag

Magnus Ersson, Kreditchef på Toborrow.
Magnus Ersson, Kreditchef på Toborrow.

EIF-lån erbjuder företag möjlighet att få tillgång till finansiering med förmånliga villkor och minskad risk, och Magnus Ersson, Kreditchef på Toborrow, delar med sig av sin expertis för att hjälpa dig att förstå och dra nytta av dessa möjligheter.

Läs mer och ansök om EIF-lån på toborrow.com.  

EIF-lån tillhandahålls av europeiska investeringsfonden, en del av europeiska investeringsbanken, med syfte att stödja tillväxt, innovation och sysselsättning för små och medelstora företag inom EU.

– Med en EIF-garanti slipper du riskera att själv bli betalningsansvarig för hela lånebeloppet om ditt företag inte skulle kunna betala tillbaka lånet. Du själv behöver bara agera borgensman för 20 procent av lånesumman, då EIF garanterar resterande 80 procent, förklarar Magnus.

Han betonar också vikten av att förbereda sig för den kreditprövning som görs i samband med att man ansöker om ett lån.

– Det är bra om företaget kan visa upp en stabil ekonomisk historik och en tydlig affärsplan för att öka sina chanser att bli godkända för finansiering.

EIF-lån spelar en avgörande roll för att främja tillväxt och utveckling för små och medelstora företag i EU. På Toborrow kan företag enkelt ansöka om EIF-lån och få hjälp att navigera genom processen med hjälp av kreditspecialister som Magnus Ersson. Med minskad personlig risk och förmånliga räntevillkor är EIF-lån ett attraktivt alternativ för företag som strävar efter tillväxt och framgång.

Under 2023 anslog europeiska investeringsfonden 445,6 miljoner euro i kapitalinvesteringar, garantier och inkluderande finansiering i den svenska ekonomin.

Vill du veta mer eller ansöka om EIF-lån? Läs mer här.  

Räntan på ditt företagslån fastställs individuellt och baseras på flera faktorer, såsom din kreditvärdighet, ekonomiska situation och lånebelopp. Eftersom räntan avgörs av banken eller långivaren är det svårt att förutse vilken ränta ditt företag kommer att få. Kom ihåg att aldrig låna mer än vad som är nödvändigt och att ta ansvar för ditt företags ekonomi.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Toborrow och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera