Hoppa till innehållet

Framgångspoddaren startar utbildningar: ”Netflix för kurser”

Alexander Pärleros podcast Framgångspodden är en av Sveriges mest lyssnade. Nu startar mannen bakom mikrofonen ”Framgångsakademin” – och knyter till sig några av Sveriges främsta experter.

Alexander Pärleros startar utbildningar.
Alexander Pärleros startar utbildningar.Foto: Amanda Lindgren

Han hade själv svårt i skolan – nu vill han att andra ska lära av hans modell.

”Det svenska skolsystemet har ett sätt att lära ut på, och vi ett annat”, säger Alexander Pärleros i samband med lanseringen av Framgångsakademin. 

”Jag ville hitta ett sätt att göra kunskap och lärande tillgängligt för alla, var de än är och på ett sätt som passar dem… De främsta namnen inom varje område delar med sig av all sin samlade kunskap. Jag kan inte se att det på något sätt kan bli bättre”, säger Alexander Pärleros.

Bland namnen som ska hålla i utbildningarna nämns Mattias Ribbing som ska snabbuppgradera tittarens minne. Där finns också träningsprofilen Mårten Nylén inom ämnet hälsa, Elaine Eksvärd inom retorik och Katarina Gospic om hur hjärnan fungerar.

Läs mer: Från fiasko till miljonsuccé – Pärleros har fortsatt framgång i sikte

Alexander Pärleros har tidigare skrivit boken ”Framgångsboken” och driver även podden ”Sånt är livet” tillsammans med sin fru, Ida Warg.

Utöver det har han bland annat utsetts till årets digitala influerare, är en av landets mest populära föreläsare och har sålt ut sin turné ”Framgångsshowen”. 

Totalt omsätter hans bolag 150 miljoner, enligt honom själv.

”Vi är 15 personer som har jobbat dedikerat med Framgångsakademin det senaste året och det finns inget som liknar vad vi gör i Norden. Med Framgångsakademin ska vi låta människor utvecklas inom områden de aldrig får lära sig i skolan. Vi ska bli lika självklara för utbildning och utveckling i streamat format som Spotify är för musik, Netflix är för film och Storytel är för ljudböcker”, säger Alexander Pärleros vidare.

Men han nöjer sig heller inte med bara Sverige. Hans utbildningar ska ut i världen under namnet ”Earned secrets”.

Läs mer: Fem tech-miljardärer på årets 40 under 40-lista

Innehåll från ToborrowAnnons

Så fungerar refinansiering av företagslån – och därför är det smart

För företag som brottas med flera lån och krediter kan refinansiering vara en strategisk lösning för att förbättra likviditeten och minska månadskostnaderna. Refinansiering, som innebär att ersätta ett eller flera befintliga lån med ett nytt lån till bättre villkor, har blivit ett attraktivt alternativ för många företagare som vill skapa en stabilare ekonomisk grund.

Refinansiering kan ge företag möjligheten att dra nytta av lägre räntor, särskilt om marknadsräntorna har sjunkit eller företagets kreditvärdighet har förbättrats. Dessutom kan refinansiering hjälpa företag att konsolidera flera lån till ett, vilket leder till minskade månadskostnader och en enklare hantering av skulder.

 – Att förlänga återbetalningstiden genom refinansiering kan även frigöra kapital som kan användas för investeringar, expansion, rekrytering eller för att täcka oförutsedda utgifter. Detta är särskilt viktigt för företag som strävar efter att stärka sin likviditet och vara bättre rustade inför framtida affärsmöjligheter, säger Magnus Ersson, COO på Toborrow.

Extern länk: Jämför refinansieringslösningar för att sänka dina månadskostnader 

Tre stora fördelar med refinansiering

1. Lägre kostnader

Genom att ersätta befintliga lån med ett nytt lån med lägre ränta, kan företag minska sina månatliga utgifter och frigöra kapital som kan återinvesteras i verksamheten.

2. Enklare administration

Att samla flera lån i ett innebär att företagaren slipper hålla reda på flera betalningar och långivare. Den administrativa bördan minskar och företaget kan fokusera på att utveckla sin kärnverksamhet.

3. Stärkt likviditet

Minskade månadskostnader ger större ekonomiskt handlingsutrymme, vilket är avgörande för att kunna möta nya affärsmöjligheter eller hantera utmanande perioder.

Refinansiering är en effektiv strategi för att minska kostnader och skapa en stabilare ekonomisk grund för långsiktig tillväxt.

 

Mer från Toborrow

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Toborrow och ej en artikel av Dagens industri