Hoppa till innehållet

Luminar Ventures investerar i försäkringsstartupen Insurello

Startupbolaget Insurello tar in nya miljoner av bland annat Luminar Ventures.  ”Försäkringsbranschen håller på att förändras med hjälp av digital teknik”, säger investeraren Jacob Key.

Insurellos operativa chef Ida Andrén Johansson och vd och grundare Marcus Janback.
Insurellos operativa chef Ida Andrén Johansson och vd och grundare Marcus Janback.

Startupbolaget Insurello har en digital tjänst som användare kan använda för hjälp med försäkringsersättning vid skador. Via sin digitala plattform sköter bolaget all kommunikation och processer med försäkringsbolagen. 

Nu tar Insurello in en investering på drygt 6 miljoner kronor av Luminar Ventures, Wave Ventures samt affärsänglar.

”Vår vision är att alla ska få ut den ersättning de förtjänar när olyckan varit framme. Med den här investeringen har vi möjlighet att fortsätta bygga vidare på vår plattform för att lansera nya tekniska lösningar för kunden – för att kunna hjälpa fler få den ersättning de förtjänar”, säger vd:n Marcus Janback i pressmeddelandet.

Läs även: Bruten fot ledde till startup – nu tar de in namnkunnigt kapital 

Bolaget har redan fått in tusentals fall som de behandlar via sin plattform. Det nya kapitalet ska användas till att vidareutveckla plattformen samt lansera nya  tjänster för både konsumenter och försäkringsbolagen. 

”Vi är väldigt imponerade av teamet på Insurello och vad de åstadkommit på kort tid. Försäkringsbranschen håller på att förändras med hjälp av digital teknik”, säger Jacob Key, investerare och medgrundare av Luminar Ventures, i ett pressmeddelande.

Många missar sin rätt till ersättning för kvarstående besvär efter en skada, enligt Insurello. Anledningen uppges vara att privatpersonen inte vet vilka försäkringar man är täckt av eller vilka rättigheter man har hos de olika försäkringsbolagen.

Insurello kommer även hjälpa försäkringsbolagen att mer och mer automatisera och förenkla sin hanteringsprocess av dessa fall via sin digitala plattform.

Läs även: Svenska kyrkan investerar 50 miljoner i riskkapitalbolag 

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera