Lanseringen innebär att både Österrike och Schweiz nu har tillgång till hela Nextorys katalog av tyska och engelska ljud- och e-böcker. Appen har lokaliserats och släppts i en österrikisk och en schweizisk version.
”Lanseringarna i Österrike och Schweiz är ett naturligt steg för oss eftersom vi har ett gigantiskt antal tyska böcker och däribland många österrikiska och schweiziska titlar. Vår internationella expansion fortsätter i rasande fart och därför känns det fantastiskt att vi redan nu har nått lönsamhet på vår hemmamarknad”, säger Shadi Bitar, vd och grundare på Nextory.
Under helåret 2018 omsatte Nextory drygt 75 miljoner kronor, men uppger att de under tredje kvartalet i år växt intäkterna med 130 procent från samma period i fjol. Förlusten i fjol skrev till 35 Mkr på sista raden, men nu menar Nextory att åtminstone den svenska marknaden är lönsam.
(Finwire/Di Digital)
Läs mer: Storytel-utmanaren Nextory växer med 130 procent
Läs mer: Kraftig tillväxt för Bonniers ljudboksbolag – utmanar Storytel