Bublar (NTL) vill förhöja upplevelsen i mobila spel och appar med augumented reality och platsberoende tjänster.
Bolaget bygger en egen spelportfölj, men vill även leverera system till större spelaktörer som redan har användare och starka varumärken. Bublar kan med sin kartfunktion erbjuda en lösning för att göra liknande tjänster som Pokemon Go.
I november uppgav Bublar för Di Digital att man sökte 10 miljoner kronor i nytt kapital. Nu meddelar bolagets vd Magnus Granqvist att bolaget planerar en börsnotering på NGM, Aktietorget eller First North i oktober 2017.
Inför börsnoteringen vill Bublar ta in 23,5 miljoner kronor i en nyemission. Emissionen ger en pre money-värdering om cirka 70 miljoner kronor och ska vara garanterad till 85 procent.
Läs mer: Spray-veteran går in i svenskt AR-spel: ”Ett steg längre än Pokémon Go”
Bublar har tidigare tagit in 5 miljoner kronor från bland andra Nicholas Högberg, tidigare vd för Tre, och 13th Lab-investeraren Johan Gertell. Nyligen avslutades en pre-ipo som blev övertecknad och tillförde bolaget 14 miljoner kronor.
Läs även: "Supersäljaren" Nicholas Högberg ny vd på adtech-bolaget Bannerflow
Bublar kombinerar enligt vd:n tre mycket spännande tillväxtsegment: augmented- och virtual reality, mobilspel och platsbaserade tjänster.
Finwire/Di Digital