Terapi-appen Shim (NTL) som lanserades för ett drygt år sedan har lockat mängder av unga, kända ängelinvesterare. Men affären har inte riktigt tagit fart i Sverige.
Nu satsar grundaren Hoa Ly på en helt ny marknad tillsammans med den tidigare Toca Boca-grundaren Björn Jeffery.
"Det som hänt är att vi har identifierat en ny målgrupp, föräldrar. Vi har tagit in Björn (Jeffery) som medgrundare för att fokusera på det här i USA och lanserar en ny produkt baserat på vår teknik", säger Hoa Ly.
Shims app bygger på en chatt-bot som användaren kan skriva till och uppmuntras att göra positiva reflektioner. Den nya appen för föräldrar heter Enjo och bygger på samma teknik. Genom att chatt-boten ställer frågor, som vad användarens barn heter, skapas över tid ett personligt samtal.
"Att bli förälder är en av de största förändringarna som sker i livet. Topparna blir högre och dalarna lägre. Det kan vara tröttsamt, ensamt och frustrerande och vi ser att det är en grupp som skulle ha mycket hjälp av en tjänst som Enjo", säger Hoa Ly.
Läs mer: King-miljardärernas nya fond backar psykologi-app
Sociala medier och smarta telefoner har fått mycket kritik för att bidra till stress och sämre psykisk hälsa. Hoa Ly hoppas att Enjo ska kunna verka som en positiv motkraft.
"När vi känner oss stressade, oroliga, och nere tar vi ofta till telefonen. Och då hamnar vi lätt i våra sociala flöden. Vi hoppas att folk i en sådan situation ska öppna Enjo istället. Vi är motsatsen till sociala medier; ett personligt samtal med fokus på ditt eget välbefinnande", säger Hoa Ly.
Till skillnad från många produkter som riktar sig till nyblivna föräldrar riktar sig inte Enjo specifikt till mammor eller pappor utan är könsneutral.
"För oss är det viktigt att Enjo är för alla föräldrar oavsett kön och familjestruktur. Vi tror att det här är något som alla föräldrar behöver", säger han.
Hoa Ly jobbar nu tillsammans med Björn Jeffery och resten av teamet för att lansera appen i USA. Från att tidigare ha fokuserat på den svenska marknaden är det nu den amerikanska som gäller. Att olika typer av mindfulness-appar slagit igenom tror Hoa Ly kan öppna upp för Enjo.
"Vi siktar på att komma in i samma våg som mindfulness-apparna. Calm och Headspace är exempel som visat att det fungerar", säger han.
Enjo är i dagsläget gratis men tanken är att användarna på sikt ska betala för en månadsprenumeration.
Läs mer: Reapris när Bonnier sålde Toca Boca