Uppgifter: Så nära var Clubhouse att bli uppköpta – för 34 miljarder
Uppgifter: Så nära var Clubhouse att bli uppköpta – för 34 miljarder
Spotify meddelade i förra veckan att de köper live-poddtjänsten Locker Room – en nystartad tjänst för sportsnack. Affären ska ha varit värd en halv miljard kronor och appen ska nu byggas om till en tjänst för flera ämnen, där vem som helst ska kunna starta hålla konversationer med andra.
Twitter har sedan tidigare en beta-version ute av sin samtalsapp, Spaces, och Facebook ska vara nära att släppa en egen en liveljudtjänst kallad Hotline.
Microsoft, Linkedin och Slack ska vara andra företag intresserade av samma teknik.
Mitt i den nya hajpen står originalet, Clubhouse, redo att antingen säljas till högstbjudande eller fylla kassan för expansion på egen hand.
Bolaget har börjat experimentera med dricks till personer som håller intressanta diskussioner, men det är fortfarande oklart hur bolaget själva ska tjäna pengar på sikt.
Ändå ska Twitter ha fört långt gångna samtal om att köpa upp Clubhouse för en prislapp på 4 miljarder dollar. Det rapporterar Bloomberg med hänvisning till källor. Affären ska dock ha gått i stöpet, vilket ska vara anledningen till att Clubhouse nu istället sägs vara intresserade av att ta in riskkapital till samma värdering.
Twitter är å sin sida värderat till 55 miljarder dollar.