Hoppa till innehållet

Voi i ny budsatsning med Gigstr: ”Nöden är kreativitetens moder”

Krisande Voi har hittat ett nytt användningsområde för sina parkerade elsparkcyklar. Den nya budtjänsten kallas ”Voi it” och är ett samarbete med bemanningstjänsten Gigstr. Det rapporterar ehandel.se.

Voi startar budverksamheten ”Voi it”.
Voi startar budverksamheten ”Voi it”.

Voi är i djup kris i coronapandemins spår. Bolaget har stängt ned verksamheten i de flesta av sina 40 städer och sagt upp hundra personer.

”2020 kommer inte att bli ett helt förstört, men ett sönderslaget, år för oss och många andra. Det positiva är att vi som bolag måste bli smartare, snålare och mer effektiva”, sa Voi:s vd Fredrik Hjelm till Di Digital förra veckan.

Om den nya budsatsningen är smart och mer effektiv återstår att se, men den beskrivs av bolaget som ett sätt att nyttja elsparkcyklarna som ändå bara står.

”Vi tror på att en hjälpsam approach just nu. Samarbetet innebär att Gigstr står för arbetskraften och Voi står för ett säkert transportmedel för deras medarbetare. På så sätt kan vi tillsammans hjälpa fler butiker, matbutiker och budfirmor att möta den ökade efterfrågan på hemleveranser”, säger Kristina Hunter Nilsson, kommunikationschef på Voi till ehandel.se.

Läs mer: Vois grundare talar ut om krisen: ”Ett helvete”

Rasmus Solholm är vd och grundare på Gigstr:

”Nöden är kreativitetens moder. Det som är så smart med detta är, bland annat, att handlaren får en extra resurs på plats och snabbt och utan utveckling kan komma igång med leveranser i närområdet. För varje resurs som bokas donerar vi dessutom en matlåda från en lokal restaurang till sjukvården. På så sätt skapar vi ett kretslopp av jobb”, säger han.

Läs mer: Började hjälpa nyanlända till arbete – nu tar han sig an sparkade från Voi

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera