Hoppa till innehållet

Voi kickar i gång på alla marknader igen

Voi tvingades pausa uthyrningen i majoriteten av städerna på grund av corona-krisen. Men nu räknar det svenska elscooterbolaget att verksamheten är i gång för fullt i slutet av nästa vecka.

Foto: Fredrik Sandberg/TT, Fredrik Sandberg/TT, Fredrik Sandberg/TT

Elscooterbolagen har varit pressade på grund av coronakrisen. Detta på grund av att flera länder har infört hårda restriktioner, men också att färre rör sig i städerna över huvud taget.

Till följd av utvecklingen har värderingarna för flertalet elscooterbolag fallit. Voi:s delägare Vostok New Venture skrev för några veckor sedan ned värdet till 850 miljoner kronor, jämfört med omkring 1 miljard kronor den 31 december 2019. 

Läs mer: Vostok New Ventures skär i Vois värdering: ”2020 ett förlorat år”

Amerikanska Lime, som var tidigare var en av de stora aktörerna i Sverige, är i akut likvidetskris. Bolaget ska nu ta in motsvarande 1,6 miljarder kronor i en runda som sägs ledas av taxitjänstjätten Uber.

Svenska Voi tvingades att pausa i alla städer utom de nordiska huvudstäderna, Göteborg och Uppsala i slutet av mars. När restriktionerna lättade i Frankrike och Tyskland i förra veckan kunde bolaget börja öppna upp där igen. Inom de närmsta dagarna ska verksamheten vara igång i alla städer igen.

”Idag ser vi det som mer kritiskt än någonsin att kunna erbjuda smarta, säkra och hållbara transportmedel till ännu fler – för att undvika att människor går tillbaka till privat bilresande i städer när så många väljer att undvika kollektivtrafiken”, meddelar Voi:s Sverigechef Eric André i ett uttalande.

Samtidigt har Voi öppnat upp i ett par nya städer som Trondheim i Norge och Zürich i Schweiz.

”Vi har också förstärkt och ökat frekvensen av våra rengöringsrutiner av elsparkcyklarnas handtag​”, meddelar Eric André.

Voi ser också utökade möjligheter i att erbjuda ett alternativ till kollektivtrafiken för att minska smittspridningen av covid-19-viruset. Till exempel storsatsar nu Storbritannien nästan 3 miljarder kronor på cykelbaner och elscooter-tester.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera