Det var upp till bevis för Snap i kvartalsrapporten som kom på onsdagskvällen svensk tid. Men bolaget lyckades inte nå hela vägen fram och missade förväntningarna för både omsättning och antal nya dagliga användare.
Under första kvartalet i år omsatte Snap runt 150 miljoner dollar, motsvarande runt 1,3 miljarder kronor, jämfört med förväntade 158 miljoner dollar. Samtidigt innebär försäljningssiffrorna en ökning med 286 procent om man ser till samma kvartal i fjol.
Antal dagliga användare landade på 166 miljoner, 1,3 miljoner färre än väntat men en ökning med 36 procent jämfört med 2016. Ökningen från kvartalet innan var 5 procent och något högre än de 3,4 procent nya användare som tillkom under fjärde kvartalet i fjol.
Bolaget går fortsatt med stora förluster och beräknar att göra det fram till och med 2018. Under det senaste kvartalet uppgick de till hela 2,2 miljarder dollar, motsvarande nära 20 miljarder kronor, vilket främst berodde på aktieutbetalningar.
Hajpen och tillströmningen till Snap var stor fram till sista kvartalet i fjol då användartillväxten avtog rejält. Snap har stor konkurrens från Facebook, som har kopierat flera av Snapchats funktioner, och Instagram som i april i år gick om Snapchat i antal användare av så kallade "stories".
Läs också: Facebook kopierar Snap - för fjärde gången
Snaps aktie rusade i börsintroduktionen för ett par månader sedan, för att sedan gå stadigt nedåt. Nu har den dock hämtat sig något, men ändå gått ner drygt 6 procent sedan börsstarten den 2 mars.
Snaps aktiekurs rasade med över 23 procent i efterhandeln på onsdagskvällen efter kvartalsrapporten kom.
Läs också: "Snap får inte fastna i Twitter-träsket"